Cunoasterea

1.INDIVIDUALA(personalizata) …adica eu cunosc ca marul din care musc e dulce ,tabloul la care privesc e frumos ,cainele  mi se pare foarte jucaus ..toata cunoasterea individuala e la „prima mana”  cum se zice …FARA INTERMEDIARI …ci eu si universul inconjurator…

2.EXTERIOARA(straina de „eu-l”  propriu) …purtand un dialog cu cineva,citind o carte,un articol ,  …intru in contact cu o alta „cunoastere  individuala ” =>deja acum eu incep sa cunosc prin intermediar ,adica la „mana a doua”(interlocutor, cartea sau articolul respectiv ) un alt „eu” ,o alta individualitate decat mine insumi…si individualitatea aceea a muscat dintr-un  mar si a exprimat „dulcele ” diferit de mine ,desi e  acelasi dulce ,dar …parca altfel …si acela a privit un tablou dar a vazut cumva „altfel” de cum am vazut eu acelasi tablou.fiecare „vede” efectiv cu ochii acelasi  lucru ,dar informatia ajunge cumva diferita ,rezoneaza diferit in sufletul fiecaruia , in functie de diversitatea ,grosimea ,culoarea lentilelor fiecaruia(a personalitatii,sensibilitatii,experientelor individuale mai bogate sau mai limitate)

A..atunci cand vin in contact cu o alta cunoastere ,pot sa observ anumite lucruri care sunt interesante pentru mine, la acel moment ,si sa le retin ,sa mi la insusesc si sa fiu cu totul de acord cu ele desi eu nu le traisem dar acum citindu-le ,parca sunt ale mele ,eu nu le „observasem” sau nu le exprimasem in idei ca sa devina vii ,dar stiu ca acele concepte citite (intr-o carte sau spuse de cineva)  au rezonat in  mine in suflet  si…le-am „adoptat” si devin concepte de-ale casei..adica eu imi construiesc „eu”-l propriu si il imbogatesc (mai pun un etaj la casa eu-lui meu )

B. atunci cand vin in contact cu o alta cunoastere ,pot sa observ anumite lucruri  cu care nu sunt de acord si sa le resping …pentru ca fie „cunoasterea” aceea e fie mult superioara ,fie e mult inferioara   …si nu exista in acea comunicare  nici o punte de legatura intre cunoasterea mea individuala si cunoasterea altcuiva …adica cum ar fi 2 vase care in mijlocul marii se leaga intre ele  spre a-si transmite o anumita cantitate  de materiale  ,intre un transoceanic si o barcuta nu se poate face o punte de legatura,ca daca lasa transoceanicul  jos pasarela  nu are pe ce se sprijini caci barcuta se va scufunda numai sub greutatea pasarelei ,deci nici nu mai poate fi vorba de schimb de materiale…decat daca barcuta(nu se va considera egala lui ) si  accepta sa primeasca scara de serviciu lasata jos de transoceanic…

=>transoceanicul (Dumnezeu)  FACE REGULILE ,el stabileste „metoda” de a intra in legatura  cu barcuta(omul), barcuta nu are NICI UN CUVANT de zis daca vrea sa primeasca „ceva incarcatura” de pe transoceanic…ea joaca dupa regulile Lui …dar daca barcuta „se viseaza” transoceanic   va astepta mult si bine sa coboare pasarela …uite ,scara de serviciu pentru barcute e coborata de mult…de 2000 de ani…si unii asteapta sa coboare pasarela?

Publicat în Fără categorie. Leave a Comment »

Lasă un răspuns

